Tvorba dokumentace PO


Smluvní podmínky

Daniel Pawlik, DiS., zapsaný v živnostenském rejstříku, vydává v souladu s ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále také jen "občanský zákoník") s platností od 5. února 2014 tento Obchodní a reklamační řád pro internetový obchod www.pozarni-prislusenstvi.webnode.cz


Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy, které nejsou těmito smluvními podmínakmi upravené, občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou podnikatel, řídí se vztahy neupravené tímto "Obchodním a reklamačním řádem" obchodním zákoníkem (č. 513/1991 Sb.), vše ve znění novel.

Obchodní a reklamační řád je nedílnou součástí smlouvy o koupi zboží mezi prodávajícím a kupujícím.

  1. „Prodávající“ - Daniel Pawlik, Kasárenská 393/3, Horní Suchá, 735 35, identifikační číslo: 02602679
     
  2. „Internetový obchod“ - internetový obchod www.hasicipristroje.net provozovaný prodávajícím.
     
  3. „Spotřebitel“ - osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje produkty či služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.
     
  4. "Kupující, který není spotřebitelem" - podnikatel, který nakupuje výrobky či služby za účelem svého podnikání s těmito výrobky nebo službami.
     
  5. "Kupní smlouva" - je-li kupujícím spotřebitel, umístěním nabídky prodeje na internetových stránkách vyjadřuje prodávající svou vůli uzavřít kupní smlouvu na zboží, popř. služby za uvedených podmínek. Kupní smlouva vzniká okamžikem doručení závazné objednávky kupujícího prodávajícímu. Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny kupní smlouvou a obchodními podmínkami, které jsou nedílnou součástí této smlouvy.
     
  6. „Zboží“ - jakýkoli produkt zakoupeny prostřednictvím sítě internet v internetovém obchodě.
     
  7. „Záruční list“ - listina vystavená prodávajícím a obsahující zákonem stanovené minimální náležitosti a stanovující konkrétní podmínky a rozsah záruky za zboží. Za součást záručního listu je považována faktura, popřípadě dodací list, který obdrží kupující při nákupu zboží.
     
  8. „Reklamace“ - uplatnění práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží, které je učiněno kupujícím vůči prodávajícímu, ať už osobně, písemně nebo e-mailem, a které obsahuje identifikaci kupujícího a zboží a popis závady.

Informace o uzavřené smlouvě

 

Smlouva se uzavírá v českém jazyce. Nebrání-li tomu okolnosti na straně kupujícího nebo prodávajícího, lze smlouvu uzavřít i v jiném, pro strany srozumitelném jazyce. Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých technických krocích, vedoucích k uzavření smlouvy, jsou patrné z těchto Obchodní a reklamačních podmínek. Kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit.

Tyto obchodní a reklamační podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách internetového obchodu www.pozarni-prislusenstvi.webnode.cz a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím.

Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (internet, telefon atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které objednatel používá.

Rozsah záruky

Záruční doba začíná běžet od data převzetí věci kupujícím. Záruční doba pro spotřebitele je u všech výrobků obecně 24 měsíců od data převzetí zboží, pokud výrobce nebo prodávající nestanoví záruční dobu delší. Záruční doba je zpravidla vyznačena v záručním listu přikládaném k výrobku. Není-li k výrobku vystaven záruční list, pro spotřebitele platí záruční doba obecná (24 měsíců) nebo doba vyznačená na prodejním dokladu.


U vybraných produktů je výrobcem záruka pro kupující, kteří nejsou spotřebitelem, omezena. Zákonná práva koncového zákazníka (spotřebitele) tím nejsou nijak dotčena, záruka pro něj platí dle zákona.

Na potravinářské zboží je obecně poskytována záruka 8 dnů (podle § 620 odst. 1 Občanského zákoníku), ale může být zkrácena či prodloužena, je-li na obalu vyznačena lhůta k použití věci, a to buď "Spotřebujte do", nebo "Minimální trvanlivost do" - toto zboží pak ve smyslu § 626 odst. 1 Občanského zákoníku může být reklamováno kdykoli v takto stanovené záruční době.

Pro prodejní a poprodejní servis, který kupující uplatňuje u prodávajícího, pak postačuje doložení prodejního dokladu společnosti ExaSoft Holding a.s.

Nároky kupujícího na záruku zanikají:

  1. pokud nebyla vada reklamována v záruční době
  2. při svévolných změnách původních údajů v záručním listě provedených kupujícím
  3. při neodborné instalaci, opravách, úpravách nebo jiných neodborných zásazích
  4. při užívání, obsluze a zacházení se zbožím v rozporu s výrobcem přiloženým návodem k obsluze
  5. porušením ochranných nálepek či pečetí, pokud je jimi výrobek opatřen
  6. poškozením zboží působením živlů nebo zásahem vyšší moci

 

Důvody reklamace

 

Reklamace řídí platnými právními předpisy na ochranu spotřebitelů. Reklamaci můžete uplatnit v případech, kdy kupující obdržel:

  1. zboží poškozené nebo nefunkční
  2. zboží nekompletní (např. chybí důležitá součástka apod.)
    Pozor: Pokud si objednáte více zboží s různou dodací lhůtou, je možné, že vám byla zásilka rozdělena. Ověřte si rozdělení zásilky - po přihlášení do internetového obchodu najdete detailní informace v Dokumenty -> Expedice, popřípadě se informujte telefonicky nebo mailem.
  3. došlo jiné zboží, než kupující objednal (např. došlo k záměně zásilek na straně prodávajícího nebo na straně dopravce)

 

Nároky kupujících

 

Kupujícímu v rámci přiznané záruční doby v případě oprávněné reklamace náleží nároky vyplývající z Občanského zákoníku, příp. dalších právních předpisů. Kupující má zejména:

  1. právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, jde-li o vadu odstranitelnou
  2. právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný
  3. právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy
  4. právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy, jde-li o vadu neodstranitelnou, bránící řádnému užívání zboží
  5. právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy, jde-li o vady odstranitelné, vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží
  6. právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li kupující výměnu věci

 

Termíny reklamce

 

Oprávněné reklamace jsou ve shodě s Občanským zákoníkem, příp. s dalšími právními předpisy, v rámci zákonné dvouleté záruky vyřizovány bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

U produktů se záruční lhůtou delší, než je zákonná dvouletá, není možno prodávajícím zaručit vyřízení reklamace v termínu 30 dnů. Výrobci a dovozci takových produktů nicméně projevují maximální snahu dostát očekávaným závazkům a reputaci značky. Doporučujeme se obrátit s konkrétním dotazem na naši infolinku 724 311 362.

Dojde-li k výměně vadného výrobku za nový anebo byla-li vyměněna součástka výrobku, začne běžet záruční doba k novému výrobku, resp. k jeho nové části, znovu od převzetí nové věci, resp. věci s novou součástkou. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek podle záznamu v záruční opravě. Záznam o provedené opravě je oprávněn provést pouze autorizovaný servis.

O vyřízení reklamace a datu možného převzetí reklamace je spotřebitel informován pomocí SMS nebo kontaktního emailu. Spotřebitel je povinen vyzvednout si reklamovaný nebo servisovaný produkt do 30 dnů od oznámení k vyzvednutí produktu. 

 

Postup a místo uplatnění reklamace

 

Pokud kupující zjistí, že dodané zboží má závadu nebo je po dodání poškozené, je nutné toto zboží doručit k reklamaci. Dopravu reklamovaného zboží hradí kupující, v případě uznání oprávněnosti reklamace může u prodávajícího požádat o úhradu nákladů vzniklých dopravou reklamovaného zboží.

V případě poruchy nebo výskytu vady zboží v záruční době je místem pro uplatnění reklamace autorizované servisní středisko výrobce zboží uvedené na záručním listě příslušeného výrobku. V případě, že záruční list není součástí dodávky nebo dané servisní místo již není aktuální, vyhledejte, prosíme, nejbližší servisní místo k reklamaci podle značky, výrobku a místa kupujícího na internetové adrese: www.najdiservis.cz.

Jestliže pro Vámi reklamované zboží servisní místo v žádném uvedeném seznamu není, případně není toto místo pro kupujícího blíže, než v případě reklamace přímo u prodávajícího, reklamaci prosím uplatněte v reklamačním středisku prodávajícího na adrese ExaSoft Holding a.s., Rudé armády 651/19a, Karviná - Hranice, 733 01, popřípadě v dalších prodejních místech prodávajícího. V ostatních případech nebude reklamace v souladu s ustanovením §625 občanského zákoníku přijata.

Zboží zasílané na reklamaci nebo vrácení nikdy nelze zaslat na dobírku.

Zboží, které bylo kupujícímu zasláno smluvní přepravní službou, je kupující povinen ihned při převzetí zkontrolovat. Doporučujeme:

  1. Zásilku si vždy prohlédněte před dopravcem.
  2. V případě poškození obalu (pomačkaný, roztrhaný, rozmočený apod.) sepište ihned s dopravcem protokol o poškození zásilky, ideálně proveďte obrazový záznam fotoaparátem nebo kamerou.
  3. V případě jakýchkoli jiných problému nás kontaktujte buď telefonicky na telefonické lince 724 311 362 nebo e-mailem na adrese danpaw@seznam.cz. Váš problém budeme ihned řešit s dopravcem a oznámíme vám další postup.

 

Záruka vrácení peněz



Spotřebitel nemůže odstoupit od kupní smlouvy v případech:

  1. Na poskytování služeb, jestliže s jejich uplatněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění.
  2. Na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo zastarání, popřípadě zboží, jehož povaha vrácení neumožňuje.
  3. Na dodávku audio a video nahrávek a software, porušil-li spotřebitel jejich originální balení nebo pečeť.

Podmínky pro vrácení peněz:

  1. Spotřebitel musí doručit prodávajícímu úkon, se kterým současná právní úprava spojuje projev vůle, směřující k odstoupení od smlouvy do 14 dnů od obdržení zboží nebo služby. Úkonem se rozumí písemná nebo telefonická žádost.
  2. Zboží musí být bez známek opotřebení, nepoškozené, čisté, s kompletním příslušenstvím a manuály a pokud možno v původních obalech.
  3. V případě, že součástí dodávky zboží, na které zákazník uplatňuje nárok na vrácení peněz ve lhůtě 14 dnů, byl promo dárek, ať už zdarma, nebo za zvýhodněnou cenu, je zákazník povinen vrátit zpět i tento promo dárek. Promo dárek musí být vrácen v souladu s podmínkami uvedenými v bodech 2 a 6 tohoto odstavce. V případě, že zákazník nebude schopen tento promo dárek vrátit, bude mu od vracené částky odečtena prokazatelná hodnota promo dárku (prokazatelná hodnota bude dokladována nákupní fakturou nebo účetním dokladem).
  4. Dle §53, odst. 10 Občanského zákoníku může být zákazníkovi peněžní částka za vrácené zboží snížena o náhradu nákladů spojených s vrácením zboží do původního stavu. Dle tohoto ustanovení má prodávající nárok na náhradu skutečně vynaložených nákladů. Takto snížená částka se odvíjí od času potřebného na provedení jednotlivých kroků. Orientačně se může jednat o částky: * Otestování funkčnosti zboží: 200 Kč/hod * Vyčištění zboží: 250 Kč/hod. * Nákup náhradního obalu: 50 – 1000 Kč (jestliže je původní obal silně poničen). Tyto náklady může zákazník snížit nebo zcela vyloučit v případě šetrného zacházení se zbožím.
  5. Zboží musí být zasláno zpět pouze jako běžný balík ať už poštou, nebo přepravní službou. Zásilky odeslané jako dobírka nebudou přijaty. Zákazníkovi nebudou hrazeny náklady spojené s doručením vraceného zboží zpět dodavateli.

Vrácení peněz v případě odstoupení od smlouvy před dodáním zboží:

V případě, že se spotřebitel rozhodne z jakéhokoliv důvodu odstoupit od smlouvy a stornovat již zaplacenou objednávku ještě před jejím odesláním, bude poukázaná částka vrácena bezodkladně zpět v plné výši.